Plannen zijn er om te veranderen! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Lieske - WaarBenJij.nu Plannen zijn er om te veranderen! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Lieske - WaarBenJij.nu

Plannen zijn er om te veranderen!

Door: Jennifer and Lieske

Blijf op de hoogte en volg Lieske

08 Mei 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Tijdens ons verblijf in Indonesië hebben we vaak ondervonden dat de planning omgegooid moet worden. Dit bleek ook weer toen we een lekker weekendje naar het strand wilden gaan met de scooter. Toen we een scooter wilden huren bleek de scooterverhuur of gesloten of uitverkocht te zijn. We zagen het niet zitten weer met de bus te gaan dus besloten we maar op het centrum te blijven om Koningsdag te vieren. Met onze zelfgemaakte kroontjes op, zijn we op zoek gegaan naar oranje gebak. Dit kon natuurlijk niet ontbreken! Na een succesvolle zoektocht van een uur, was bij ons het oranjegevoel ook goed aanwezig. In de avond zijn we lekker op stap geweest met onze collega’s en hebben we heerlijke pizza’s gegeten.

Het weekend erop was het tijd voor de tweede poging.. Dit maal hadden we succes. Via het revalidatiecentrum hadden we een “schakel-brommer” geleend. Na even oefenen op de parkeerplaats waren we klaar voor vertrek. De rit naar het strand was heerlijk. Met Lieske achter het stuur en met Jennifer als navigator kwamen we veilig aan in Parangtritis. Hier hebben we een weekend lekker geluierd en strandjes bezocht. Het liggen in bikini was trouwens onmogelijk vanwege stoere boys die “heel onopvallend” foto’s van ons maakten.. Een boerkini was geen overbodige luxe geweest.

Een paar dagen later realiseerden we ons pas dat onze “brommer” eigenlijk gewoon een motor van 125CC was.. Oepsie..
Ons project begint ook al aardig op te schieten. Het meeste schrijfwerk is af en het wordt goed ontvangen door de medewerkers.
We worden ook nog steeds aangevallen door vreemde beesten. Van de week werd Lieske nog door een gekko besprongen en werden we gestalkt door een mega grote bidsprinkhaan (deze zijn we met bezems te lijf gegaan).